Fibre, multe fibre si de asemenea cantitati importante de magneziu, potasiu dar si vitamina C se gasesc in banane, atotprezente in magazinele si pietele romanesti, deci la indemana. Cele enumerate mai inainte sunt deosebit de utile pentru memorie. Dar inca mai important, banana contine si vitamina B6 care faciliteaza producerea de serotonina si dopamina care ajuta la imbunatatirea concentrarii.

Para aligatorului cum se mai numeste fructul de avocado este foarte bogat in grasimi mononesaturate, de asemenea nu contine colesterol, un factor important pentru protectia sistemului circulator si a inimii. Cum de altfel ajuta si comunicarea intre celulele creierului, favorizand mentinerea memoriei la un standard inalt prin reactii prompte la cererile de extragere a informatiilor stocate in hippocampus. Puteti urma si linkul urmator pentru a vedea si alte proprietati ale avocado.

Acelasi efect precum avocado il are si carnea de somon, pestele care contine cea mai mare cantitate de Omega 3 dintre vietatile ce pot fi folosite pe post de alimentatie. In special copiii sunt vizati de sintetizarea acizilor grasi Omega 3, acestia favorizand cresterea armonioasa, motiv pentru care au si fost denumiti drept esentiali. Conexiunile dintre celulele creierului se intaresc in urma sintetizarii de Omega 3 asa incat somonul ar trebui consumat periodic. Mai multe detalii despre Omega 3 gasiti aici.

Consumul periodic de oua furnizeaza organismului 9 aminoacizi esentiali, deosebit de importanti pentru functiile cognitive si memorie, deci necesari creierului. Macar doua oua pe saptamana sunt necesare.

Branzeturile si iaurtul contin nu doar calciu si proteine dar si tyrosin, unul dintre cei 22 de aminoacizi cunoscuti, avand un rol important in procesele de transmitere a informatiilor intre neuronii creierului dar si in stabilirea dispozitiei si a nivelului de concentrare precum si reglarea presiunii sangvine la nivelul creierului. De altfel numele Tyrosin vine din cuvantul grecesc tyri care inseamna.. branza.
 

Vezi si…